onsdag 10 november 2010

Poké-battle

Danska är så sjukt galet språk. Jag förstår seriöst ingenting. (Jag har nog aldrig förstått varken norska eller danska när jag tänker efter.) Jag kommer ihåg ett scoutläger för väldigt längesedan, då bodde vi grannar med några danskar. En av killarna fick en kniv genom foten när de lekte knivkastning, aka knife-käste. True story.

Jag gjorde mitt bästa för att undvika de brutala pölse-ätarna. Undvikningstaktiken fungerade faktiskt i början, men en oförglömlig dag äntrade de vårt territorium. De jävlarna gick till anfall när jag stod i köket; ensam, utsatt och inträngd i ett hörn.

- Högemölebööjeböj.

















[Wild, danish-speaking pokémon appearing] . . . [What should ANNIKA do?]
 
- FIGHT <----
- POKéMON
- BAG
- RUN

[Loading...]

- LAUGH
- POINT FINGER
- DO AN AWESOME KARATE-KICK
- LOOK STUPID <----

[It's not very effective] . . . [Wild, danish-speaking pokémon, called FOE, attacs!]

- Högemölebööjeböj.

[I't super effective!] . . . [ANNIKA's HP dropped from 100 down to 49. Will ANNIKA change POKéMON?]

- YES <----
- NO

[Go! ELIN!] . . . [What should ELIN do?]

- FIGHT <----
- POKéMON
- BAG
- RUN

[Loading...]

- CONFUSE FOE WITH MAGIC-TRICK
- ROCK, PAPER, SISSERS
- MOONWALK
- SMILE AND BOND WITH FOE <----


Vänta lite, va? Jopp, it's a true story. Exakt så var det, min vän Elin kommer in i köket, lyssnar på det danska lätet, ler och hämtar hallonsylt. Och vet ni vad dansken gör? Tar leende emot hallonsylten och går därifrån. Oh, danish Pokémons, you're so random!

2 kommentarer:

  1. Annika. Asså jag ska aaaldrig mer vara bitter för att du inte skriver om du pungar ut med en sådan här varje månad. Fy tusan vad jag skrattar.

    SvaraRadera
  2. ANNIKA!!! You are crazy!!! <3

    SvaraRadera