måndag 18 oktober 2010

spindel-trubbel

Varför har jag inte uppdaterat på hundra år? Har jag varit hos farmor i Miami? Har jag varit dödssjuk och legat på sjukhus? Har mitt internet krånglat? Sorry kids, but you'll never know.


Jag noterade en litenliten svart prick i trappan igår. "Eeh?" tänker ni. Men lyssna då, sluta döma mig. Pricken var vid ett ställe där det vanligtvis inte finns någon litenliten svart prick. Jag lovar, sånt lägger man märke till. Andra gången jag gick upp för trappan och noterade fläcken kunde jag inte låta bli att bli nyfiken, så jag böjde mig fram för att kolla på den lillalilla pricken. 
Den lillalilla pricken var inte någon prick, det var en spindel. Soft som jag är hoppar jag upp för hela trappan i ett enda jättekliv och tänker lite chillax att "den får papi döda imorgon".
(Notera att jag smidigt skipped the part about hur jag reagerade när jag stod öga mot öga med den dödsgiftiga jätte-spindeln som enkelt hade kunnat äta upp mig i ett nafs. Nomnom säger spindeln.) Guess what happended när jag vaknade imorse? Jag går ner för trappan och ...
















... japp, tomt. Det var där inte längre någon litenliten svart prick. Spindeln är fucking borta.
DEN JÄVLEN!!! HUR SKA JAG KUNNA SOMNA INATT???

3 kommentarer:

  1. Oj Annika! Att det skulle krävas en litenliten spindel för att få dig tillbaka. Öh men det är vi glada för.

    SvaraRadera