torsdag 2 september 2010

(Kolla Hampus:) RUBRIK

Hej!
Mitt namn är Annika och jag är jättedålig på att ta svenska språkets skrivregler seriöst!

Jag är dålig på att använda stor bokstav i namn på levande objekt, städer, länder, i början på meningar och lite varstans där stor bokstav förväntas. Som tur har jag min vän Hampus vid min sida. Han gör nämligen sitt bästa för att uppmuntra mig till förändring och ger mig extra mycket uppmuntran när jag till och med skriver rubrik på mina inlägg. Detta är en situation som jag trivs med, så jag har alltså börjat träna på att skriva lite mer språkenligt. Hoppas dessa små korrigeringar inte förvirrar er utan snarare underlättar.

Med hopp om fortsatt trevlig läsning,

/Annika med stor bokstav och punkt.

2 kommentarer:

  1. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. yeah i know. beeing awesome all the time is pretty stressfull, but i still manage to get those big letters right... at least most of the time.

    SvaraRadera