lördag 4 september 2010

Kräft-bajs in my mouth?

Min älskade Hampus är ute och seglar. Eller cyklar kanske det heter, whatever. Jag vill i vilket fall inte inkluderas i denna hyllning till Spot A Fly. Sure, tack att jag får lyssna på det jag vill och att allt är samlat på ett och samma ställe, men SERIÖÖST vilken seg uppdatering av ny musik de har.
 
Euuw. Vad håller jag på med? Förlåt, det är verkligen inte meningen att klaga och vara bitter. Det är ju inte alls likt mig. Fast idag var faktiskt en väldigt märklig dag.
  • Jag har sovit ca 24 timmar sedan i måndags. (Sweet. Ni vet det stadiet när ögonen svider röda och man har svårt att lyssna på vad andra människor säger? Yepp, that's me right now.)
  • Jag har gått i skolan från åtta till fyra idag och har i stort sett endast pluggat matte sedan jag kom hem. (Seriöst. En fredagskväll. Isac ringde och skällde på mig. Tydligen finns det någon social regel som förbjuder studier på veckans femte dag?) 
  • Jag har inte hört någon ny bra musik på vad som känns som hundra år. (Plus att Hampus nyligen publicerade ett inlägg som han börjar med att förklara sin kärlek till Ni-Vet-Vilka. Jag dör lite inombords.)
  • Jag käkade kräftor ikväll. Efter typ fem stycken börjar jag plocka isär en kräfta och inser plötsligt att det är deras tarmkanal som är inbäddad i mitten av den lille kräft-kroppen. I och med det har jag alltså suttit och glatt tryckt i mig kräft-bajs? (JA, det är sant: bajset ligger kvar i tarmen även efter att de har dött. Uuuugghtblöksjönsdgg fy fan.)
    Hej jag heter Annika och jag pluggar koncentrerat och effektivt. Jag är väldigt stolt över mig själv.
    *

    Ibland undrar jag verkligen vad folk vill säga med sina låtar, men jag känner att Joakim Benon och Elin Kastlander, aka JJ, gör det väldigt enkelt för mig. Göteborg always keeps it simple. I love it.

    JJ - Ecstacy



    (Jag skulle vilja hälsa till mama och papa som har bröllopsdag idag. Hej MaPa!)

    1 kommentar:

    1. Grym låt som för övrigt finns med på spotify, så jag fattar inte varför du goolar så =S

      SvaraRadera