torsdag 9 september 2010

Konichiwa alla kids.

I morse när jag borstade tänderna kom jag att tänka på en grej. Ända sedan jag fick min klockradio av Ma och Pa har jag blivit väldigt mycket mer allmänbildad. Tack vare P3-nyheterna som sänds varje halvtimme kan jag till exempel allt om nyheten om de chilenska gruvarbetarna. Och när jag säger "allt", menar jag verkligen allt.

  • Jag vet vad som hände vid raset
  • Jag vet hur långt ner under marken arbetarna befinner sig
  • Jag vet vilket datum de beräknas komma ut
  • Jag vet hur de känner sig
  • Jag vet vad de har på sig för kläder
  • Jag vet vad de äter för mat
  • Jag vet vilka som börjar bli knäppa i huvudet
  • Jag vet vilka som startat pakt ihop
  • Jag vet vem det är som helst ville se Carlos lämna Gruvan
  • Jag vet vem som i nästa veckas avsnitt kommer välja en nygrillad kyckling framför ett videosamtal med sin familj

...som sagt, im pretty much allmänbildad.


Här får ni en försmak av Restless People's kommande album som kommer ut i butik den 14 september

Restless People - Don't Back Down




Restless People - Day's Of Our Lives




Så kastar jag även in ytterligare en video med Robyn innan jag kastar mig själv i sängen för att sova en timme innan kvällens utgång. It's spelled a-w-e-s-o-m-e-n-e-s-s kids. Förresten, jag gillar egentligen inte Robyn. Men hon är så sjukt intelligent att det inte går att inte gilla henne. Lika bra att sluta streta emot.


Robyn - Konichiwia




Hej! Jag skulle vilja hälsa till John att jag lovar att anordna världens största fiesta till dig om du kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar